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CUSTOMIZED TO MEET YOUR REQUIREMENTS
TRAININGS
To achieve the best possible results and learn how to use all functions efficiently, we offer our customers standard and company-oriented training courses and seminars for individuals and groups
Register today and become a true professional in the use of argedata+. You can choose between half–day (HD, 4 hours) or full–day seminars (AD, 8 hours). We are happy to arrange appointments and on-site training courses at short notice.
Our seminar/training offers for you:
AD Personnel and project management
This seminar provides the basic information for entering company master data. The master data entry forms the basis for company-internal settings and functions to ensure unrestricted use of argedata+.
Topics:
Requirement: none, for first-time users
Request an appointmentAD Accounting
Basic functions of the accounting program are explained. After creating the G/L accounts, creditors and debtors, there is a basic introduction to document entry. Numerous additional tools such as open item management and advance VAT returns are explained.
Topics:
- Basic introduction to argedata+
- System master data
- Creation of G/L accounts, accounts payable, accounts receivable, voucher groups
- Posting of all voucher types (Outgoing invoice, incoming invoice, outgoing cash, outgoing bank,…), split postings, aliquotings, cash desk, bank
- Advance VAT return
- Payroll accounting (posting, import)
- Open items management
- Contract administration
- Accounting tool
Requirement: Personnel and project management training
Request an appointmentAD Controlling
The balance sheet and income statement are prepared on a company-specific basis. The booking of fixed assets and the management of the fixed asset register or inventory register are explained. Budget planning and Personnel/project controlling for active management of the company are activated.
Topics:
- Balance list (functions, display options)
- Preparation of balance sheet, balance sheet, profit and loss account, annual financial statements; account classification, export function of evaluations
- Asset accounting, depreciation, management of the asset register
- Inventory list
- Operational, project and personnel controlling as key control elements of the company
- Planning of personnel/material costs or hourly rates and target/actual comparison
Voraussetzungen: Accounting training
Request an appointmentHT Working time and travel expenses
Learn the correct entry of working hours and the creation of domestic and foreign travel bills. The most important master files (working time rules, etc.) company-specific configuration.
Topics:
- Entry Working time, holiday, time equalization etc.
- Creation of working time reports with barcode for automatic upload
- Deposit of working time rules, working time administrators, establishment of Release structures for working time reports, configuration of the automatic reminder function on lack of working time entries
- Applications for time compensation, holidays, etc.
- Plan-/Soll/Iststunden evaluations, post-calculation of projects
- Employee motivation programa>
- Personnel development measures
- Generating travel bills
- Creation of travel statements with barcode for automatic upload
- Overview of travel bill categories
- Explanation of the interface to payroll
- Travel bill-working time comparison
Voraussetzungen: none, for first-time users
Request an appointmentKalender HT
Wir zeigen Ihnen die Verwendung sowie die Möglichkeiten zur individuellen Nutzung und Gestaltung ihres Kalenders.
Themen:
- Eingabe Arbeitszeit, Urlaub, Zeitausgleich etc.
- Eingabe von Geschäfts- und Privatterminen
- Erinnerungsfunktion per SMS und Email über bevorstehende Termine
- Erstellung von Gruppenterminen (Einladung von mehreren MitarbeiterInnen zu einem Termin, Terminversand per SMS und Email, Bestätigung zur Teilnahme an Terminen)
- Wiederkehrende Termine
- Einbindung von Vertragsgrundlagen in den Terminkalender
- Farbliche Gestaltung des Terminkalenders
- Kalenderkategorien
- Einstellung von Zugriffsberechtigungen und Ansichtsfunktionen
- Verwendung der CalDAV Schnittstelle
- ICAL – Export
Voraussetzungen: keine, für ErstanwenderInnen
TerminanfrageKontakte HT
Wir erklären Ihnen die einfache und übersichtliche Verwaltung ihrer Kontakte, und wie Sie Ihre Kontakte erfolgreich für Online- und Emailmarketing nutzen können.
Themen:
- Erfassung von Personen
- Erfassung von Geschäftsstellen
- Zuordnung von Personen zu Geschäftsstellen
- Anlegen von LieferantInnen und KundInnen
- Auswertungen nach verschiedenen Kriterien
- Import- und Exportfunktion von Daten
- Verwendung des integrierten Newsletter-, Email- und SMS-Versand
- Analyse von Doppeleinträgen
Voraussetzungen: keine, für ErstanwenderInnen
TerminanfrageTelebanking HT
Zahlungsverkehr auf Knopfdruck, einfach und zeitsparend durchführen.
Themen:
Voraussetzungen: keine, für ErstanwenderInnen
TerminanfrageOrganisationseinheiten HT
Die Einrichtung von Organisationseinheiten und ihre Konfiguration wird erklärt.
Themen:
Voraussetzungen: keine, für ErstanwenderInnen
TerminanfrageUploadcenter, Datenverzeichnis HT
Wir erstellen mit Ihnen eine eigene interne Ordnerverwaltung für ihre Dateien und Dokumente und zeigen die Möglichkeiten der effizienten Nutzung des Uploadcenters.
Themen:
- Erstellung eines Ordnersystems
- Einfügen, Ausschneiden, Kopieren von Dokumenten
- Konfiguration von Zugangsberechtigungen für die einzelnen Ordner für MitarbeiterInnen und externe Personen
- Einstellung von Schreib- und Leseberechtigungen
- Bereitstellung des Datenverzeichnisses für Homepages, etc.
- Konfiguration des Uploadcenters
- Schnelles Archivieren von Office Dokumenten, PDFs, Emails
- Zuordnung von Dokumenten aus dem Uploadcenter zu Belegen, Vertragsgrundlagen, etc.
- Automatische Zuordnung von ArgeData+ Dokumente mit Barcode
- Schutz von Dokumenten
Voraussetzungen: keine, für ErstanwenderInnen
TerminanfrageFragebogen HT
Sie erhalten eine Einführung in die Erstellung und Aufbau eines Fragebogens und die Zuordnung von NutzerInnen mit der Vergabe von TAN-Codes
Themen:
- Anlegen eines Fragebogens
- Seitenaufbau und Frageninhalte
- Anwendung der verschiedenen Abfragemöglichkeiten
- Fragenaufbau unter Berücksichtigung der Auswertung
- Anlage der NutzerInnen (NutzerInnen-Gruppen)
- Vergabe von TAN-Codes
- Überblick zu den Möglichkeiten der Auswertung (Darstellung und Export)
- Bereitstellung/Veröffentlichung des Fragebogens für Homepages, Emails
Voraussetzungen: keine, für ErstanwenderInnen
TerminanfrageYou will receive an introduction to the creation and structure of a questionnaire and the assignment of users with the allocation of TAN codes
Please let us know when you have registered. After submitting the registration form, you will receive a confirmation of registration from us. If you are unable to attend, please cancel your registration in writing up to 7 days before the start of the seminar.
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If you have any questions about our seminars, please call us on +43.316.23 20 51 or or send an email to office@argedata.at.
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